.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۵ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران جان باختند
مدیرکل پزشک قانونی مازندران گفت: در ۹ ماه سال جاری ۱۵ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و روان‌گردان ها در استان جان باختند.

به گزارش شمال نیوز ، علی عباسی پیش از ظهر یکشنبه در برنامه آموزشی مصرف مواد مخدر روان‌گردان از دیدگاه پزشک قانونی و نیروی انتظامی افزود: در سال جاری ۱۵ نفربر اثر مصرف مواد مدر جان بافتند که دو زن و مابقی مرد بودند و این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی با اعلام اینکه در پزشکی قانونی، ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و قضات دادگاه انقلاب اسلامی در بحث مواد مخدر دخیل هستند، اظهار داشت: پزشک قانونی و نیروی انتظامی باید در خصوص مواد مخدر اطلاعات و آگاهی بسیار داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه آموزش در امر مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر بسیار مهم است، تصریح کرد: آموزش تا حدودی کشور واکسینه می‌کند و برای مقابله با توسعه آسیب‌های اجتماعی آموزش و پیشگیری در گروه‌های هدف همچون جوانان، نوجوانان و محیط دانشگاهی بسیار مؤثر است.

عباسی یکی از اهداف این کلاس آموزشی را آگاهی دادن پزشکان قانونی در مراکز درمان نگهدارنده مواد مخدر فعالیت می‌کنند، بیان کرد و گفت: تعامل و نزدیکی پزشکی قانونی و نیروی انتظامی برای استفاده از هم‌افزایی و ظرفیت ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

عباسی با اشاره به تلاش دانشگاه‌ها در امر درمان مواد مخدر، اذعان داشت: در ۹ ماه سال جاری ۱۵ مرگ مستقیم مواد مخدر داشته‌ایم که دو زن و مابقی مرد بودند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش‌یافته است و اعلام این آمار هشداری برای متولیان درمان اعتیاد است که در مورد طرح کاهش آسیب ناشی از مصرف مواد مخدر خود اقدامات پیشگیرانه و درمان انجام دهند.

عباسی با اعلام اینکه باید برای کاهش آسیب‌ها به درمان توجه کنیم افزود: نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد باید جدی گرفته شود چراکه مرگ‌ومیر ناشی از ضرب و شتم، خفگی و سوزاندن داریم که غیرقابل‌قبول و قتل نفس است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.248 seconds.